Sunday, 18 November 2012

-SUKA-SAYANG-CINTA-

                            -SUKA-SAYANG-CINTA-


  
     


ketiga-tiga perasaan ini pernah aku rasai...walaupun perasaan ini tak kekal lama dan hanya singgah sebentar...(teringat pulak lagu kenapa singgah kalau tak masuk hehe)...adakah perasaan ini datang dengan sendiri atau kita sendiri yang pergi carinya????

berdasarkan pengalaman aku la kan perasaan ini boleh datang dengan dua-dua cara tersebut iaitu

  • DATANG DENGAN SENDIRI
  • DATANG  DENGAN USAHA
apa yang aku maksudkan dengan datang dengan sendiri itu ialah bukan kita yang terhegeh-hegeh mengejar rasa itu...ia datang dengan sendiri tanpa diundang...

(nak cerita la sikit pengalaman KAWAN aku: dulu dia kenal dengan bf dia melalui mesej..bf dia cakap dia dapat mana entah no kawan aku ni (taktik lama sangat)...so lepas tu diaorg pun berkenalan sampai la menjalinkan hubungan percintaan selama 2 tahun,,,lama jugak la kan..pastu disebabkan si gf ni tua setahun dari si bf ni so parents si bf ni tak berapa nak berkenan la..terpaksa la putus...huhuhu ini cerita sad ending sangat..masa si gf cerita dekat aku sambil nangis-nangis aku pun terasa nak nangis jugak huhu)

sekarang ni tak tahulah ape cerita mereka sebab masing-masing dah busy...

seterusnya ialah datang dengan usaha...cara ni selalu sangat berlaku dan kat mana-mana je kita boleh nampak..zaman sekarang ni orang dah tak kisah tentang 

PERIGI CARI TIMBA...













lagipun dalam islam x kisah pun kan tentang siapa yang cari siapa sebagai contoh kisah cinta NABI MUHAMMAD S.A.W. DAN SAIDATINA KHADIJAH...so kalau kita betul-betul usaha insyallah Allah akan kurniakan tapi kalau itu bukan jodoh kita usaha la macam mana pun tetap tak akan dapat...wallahualam..percayalah Allah tahu apa yang terbaik untuk hambaNya.... :)

-akuadalahaku-

No comments:

Post a Comment